Wednesday, April 27, 2011

KEMAHIRAN MEMANDU KERETA AUTOMATIK & MANUAL

Terdapat segelintir pemegang lesen memandu kereta takut memandu setelah memperolehi Lesen Kelas D dan hanya menyimpan dan membaharui sahaja lesen tersebut bertahun-tahun tanpa mengasah kemahiran memandu yang di pelajari di sekolah atau institut memandu.
       Kami menyedari keadaan ini berpunca daripada perasaan takut, tiada keyakinan diri, trauma akibat kemalangan sebelum ini, sayang kereta takut kemalangan, tiada kereta sendiri dan pelbagai lagi alasan-alasan yang bermain dalam fikiran masing-masing. 
       Menyedari keadaan ini, kami mengambil inisiatif untuk mengajar semula kemahiran memandu secara berhemat dan selamat kepada mereka yang mempunyai lesen memandu kelas D (Kereta). Antara perkara yang akan di ajar dan di pelajari iaitu mengenali asas kenderaan, sistem kawalan kenderaan (seperti gear, kawalan steering, penggunaan cermin, lampu isyarat dan seumpamanya, asas memandu kereta, pemeriksaan kenderaan, olahgerak di atas jalanraya, cara mengenalpasti halangan , cara memakir kereta serta konsep pemanduan berhemat secara praktikal dengan memandu di atas jalanraya yang sibuk serta banyak kenderaan.  Sesi memandu sekurang-kurangnya 2 jam untuk satu sesi. Kereta manual RM 35 sejam manakala kereta Auto RM 25 sejam (Kereta anda sendiri).
       Setiap orang boleh memandu dengan cekap dan selamat jika di latih dengan betul dan selamat, perkara yang paling penting kita mesti yakin, berani dan percaya kepada diri sendiri. Anda yang berminat boleh hubungi saya terus sebagaimana nombor yang tertera dalam Blog ini untuk keterangan lanjut dan tempahan waktu latihan.Tq
 

4 comments:

Unknown said...

Sila tingalkn no tel

Unknown said...

Sila tingalkn no tel

Unknown said...

Takde no.tel pun..tempat kat mana?

Remy said...

Salam..lesen pdl saya da mati 8 tahun kerana ada saman jpj saya xblh hidupkn lesen saya..sbb xmampu nk byr saman..skrg blh ke buat rayuan untuk lesen pdl klu sy da byr sama jpj tu..